Webbplats för J-O Waldner lanserad med Kina som målmarknad

Den flerfaldiga bordtennismästaren Jan-Ove Waldner har i dagarna lanserat en webbplats som riktar sig till hans kinesiska fans. Lanseringen skedde i samband att J-O Waldner som första västerlänning porträtteras på ett frimärke i kina.

J-O Waldner och teamet bakom sajten har valt att arbeta med publiceringsverktyget Dynamix CMS.

Webbplattsen läggs ut på tre språk (kinesiska, svenska och engelska) och innehåller bilder och filmer från J-O:s liv, livsstilsbilder med infällda produktlänkar, samt en blogg integrerad med kinesiska sociala medier.

Då webbplatsen i första hand riktar sig till kinesiska besökare har man integrerat webbplatsen mot de största sociala-medietjänsterna som används i Kina. Facebook, Twitter och YouTube är än så länge blockerade i Kina men det finns motsvarande tjänster såsom Weibo och Youku.com. Man har även sett till så att webbplatsen indexeras av Kinas största sökmotor Baidu. 

www.lao-wa.com* (Kinesiska)
www.j-o.se (Svenska)
www.jo-waldner.com (Engelska)
 

* I Kina kallas J-O för ”Lao Wa” (老瓦) "Gamle Wa(ldner)". Han kallas även för Chang Qing Shu – "Det evigt gröna trädet"

 

2013-10-14